​​​​© 2010 LSP Livsstil & sundhedsplanlægning

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey LinkedIn Icon

KONTAKT OS

Addresse

Birk Centerpark 40

7400 Herning

FOKUS

28 25 12 15 - Hovednummer

61 67 46 51 - Daglig leder Aabenraa

27 60 97 74

Åbningstider

Mandag - fredag: 07.00 - 17.00
Lørdag - søndag: 10.00 - 13.00
Helligdage: 13.00 - 17.00

 

Kvalifikationer

til at benytte jobpotentialet

Et godt koncept er ikke nok! Der skal særlige forudsætninger til, for at kunne arbejde med Jobpotentialet. Her er et kort uddrag af nogle af de, ind til nu, 16 afgørende elementer:

  • Prækompensatorisk Match (PKM) - Her identificerer jobkonsulenten borgers præference, kompetence og personprofil som differentierer sig fra de kompensatoriske profiler der begrænser progression. Den prækompensatoriske borgerprofil matches med den eksisterende virksomhedsprofil. PKM benyttes mhp. at undgå umiddelbare/ukorrekte match med virksomheder, som normalt ligner det rette match, men som på sigt styrker borgers uhensigtsmæssige beskæftigelsesmønster.

  • Virksomhedsdynamisk Proces (VDP) - Der tages højde for hvordan virksomhedens profil er i progressive og degressive perioder og hvordan det ville kunne påvirke virksomhedens værdisæt og dermed virksomhedens eksisterende match som er bindeleddet mellem borger og selvforsørgelse. Der vurderes om virksomheden er i progression eller degression da der kan findes match i begge perioder.

  • Jobspotting - Her benytter jobkonsulenten en særlig teknik som er en kombination af markedsDATA, lokalt netværk og erhvervsdynamiske opsving til at spotte virksomheder som har potentiale til at udvikle solide ordinære stillinger og småjobs. Jobkonsulenten kan, oftest i mellemstore virksomheder, støtte til at finde småjobs som ville kunne bidrage virksomhedens udvikling.

  • Modtager- og branchespecifik CV og jobansøgning (MCV/BCV) - Noget af det mest centrale i ordinær jobsøgning er CV'et og jobansøgningen. Jobkonsulenten er ekspert i at udvikle og fremstille branche- og modtagerspecifikke CV'er og jobansøgninger, som giver op til 70% større hit-rate end traditionelle kronologiske-, kompetence- og funktionelle CV'er. Disse dokumenters udformning og niche, skal findes i et særligt analyseværktøj af virksomheden eller branchens behov og karakteristika mhp. at give modtageren bedre forudsætninger for at læse, huske og motiveres til at kalde afsender til samtale. Nudging, matching, grafik og retorik er overvejende elementer i både MCV og BCV.